სასწავლო ოლიმპიადის პირველი და მეორე ტურისათვის მოსწავლეთა მოსამზადებელი პროგრამა


სასკოლო   ოლიმპიადის  I  ტურისათვის  მოსწავლის/მოსწავლეების
 



მოსამზადებელი   პროგრამა
    

                        საჩხერის  N 2  საჯარო  სკოლა    
                       ქართული ენისა  და  ლიტერატურის 
                       მასწავლებელი      თამილა  ხარშილაძე
                                         2017-2018   სასწავლო  წელი 






საქმიანობის ტიპი
მიზანი
მიღწევის  გზები
დრო
1
ძველი  ქართული  მწერლობა.  იაკობ  ხუცესის   „ შუშანიკის  წამება“  ტექსტზე  მუშაობა
  მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია


ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
 26 ოქტომბერი
2
იოანე  საბანისძის  „აბო  თბილელის   წამება“  ტექსტზე   მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
26 ოქტომბერი
3
გიორგი  მერჩულეს  „გრიგოლ  ხანძთელის    ცხოვრება“  ტექსტზე  მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
27 ოქტომ
 4
  შოთა  რუსთაველის  „ვეფხისტყაოსანი „ ტექსტზე   მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
2 ნოემბე
5
მხატვრული  ხერხები   მეტაფორა, ეპითეტი , ალეგორია,  შედარება, ალუზია.
მოსწავლეს  შეუძლია  ტექსტში  ამოიცნოს  მხატვრული  ხერხები, ისაუბროს  მათ  დანიშნულებაზე  მხატვრულ  ნაწარმოებში
 ღიადაბოლოებიან  ტესტებზე  მუშაობა
2  ნოემბ
6
  შოთა  რუსთაველის  „ვეფხისტყაოსანი „ ტექსტზე   მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
3  ნოემბ
7
სულხან-საბა  ორბელიანი
„სიბრძნე-სიცრუისა“  ტექსტზე   მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
9 ნოემბერ
8
დავით  გურამიშვილი  „დავითიანი“   ტექსტზე  მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულება
9ნოემბ
9
ქართველი  რომანტიკოსები.  ალექსანდრე  ჭავჭავაძის   ლექსები:  „ვაჰ,  დრონი, დრონი“,   „გოგჩა“.  ტექსტებზე  მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულებ
10 ნოემბ
10
გრიგოლ  ორბელიანი.  ლექსები“:    „საღამო  გამოსალმებისა“.   „იარალის“,    „თამარ მეფის სახე  ბეთანიის  ეკლესიაში“  და  „პასუხი  შვილთა“  ტექსტებზე  მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულებ
10 ნოემბ
11.
ნიკოლოზ   ბარათაშვილის  ლექსები:  „შემოღამება  მთაწმინდაზე“ ,   „მერანი“   „ხმა  იდუმალი“.   „ სულო  ბოროტო“,  „რად    ჰყვედრი  კაცსა“,  „ვპოვე  ტაძარი“.  ტექსტებზე  მუშაობა
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია

ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულებ
16 ნოემნ
12 
ქართული  რეალიზმი 
ილია  ჭავჭავაძე   „მგზავრის  წერილები“,  „ბედნიერი    ერი“,“პასუხის  პასუხი“,  „კაცია  ადამიანი?!”
მოსწავლეს   შეუძლია წაიკითხოს   და    გაანალიზოს    სხვადასხვა  პერიოდის  ტექსტები;მათში  ასახულ    ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს   მხატვრული  და   არამხატვრული   ტექსტის   ელემენტები ,  შეუძლია მისი  ინტერპრეტაცია
ტექსტის  კითხვა  კომენტარებით; ტესტური  დავალების  შესრულებ
17  ნოემბ











ოლიმპიადებისა   და  კონკურსების   II  ტურისათვის   მოსწავლის/მოსწავლეების  მომზადების
 
       
    სამუშაო   გეგმა
          
                ქართულ   ენასა  და  ლიტერატურაში            
                       საჩხერის N2  საჯარო  სკოლა
     
              მასწავლებელი  თამილა  ხარშილაძე
                       2017-2018  სასწავლო  წელი



საქმიანობის  ტიპი
მიზანი
მიღწევის  გზები
დრო
ფუნქციური  სტილები:
ა) წიგნური  ფუნქციური  სტილები
     *პუბლიცისტური
      *ოფიციალურ-საქმიანი
ბ)სასაუბრო  სტილი
ქარ.XI.9. მოსწავლეს  შეუძლია  მხატვრული  ნაწარმოების  ანალიზს  დაწერა.
განსაზღვრავს ნაწარმოების   თემასა  და  იდეას.  არჩევს  წიგნურ  ფუნქციურ  სტილებს;

მასალის  ახსნა. სხვადასხვა  ტიპის  ტექსტებზე  დაკვირვება  და  ამოცნობა.
1დეკემბერი
წერისათვის  მომზადება  და  წერის  სწავლება
ა)პრინციპები, რომელიც  ნებისმიერ  ტექსტზე  მუშაობისას  გამოგვადგება;
ბ)წერის  პროცესის  ანალიზი;
აანალიზებს  ტექსტს  მხატვრულ- გამომსახველობით თვალსაზრისით,როგორ  ქმნის  ავტორი  თხრობაში  განწყობას, პერსონაჟთა  სახეებს, რამდენად  ეფექტურია  ნაწარმოების  სტილი  და  ენა. აკავშირებს  მხატვრულ  ნაწარმოებს  ისტორიულ  კონტექსტთან.
მასალის  ახსნა. სხვადასხვა  ტიპის  ტექსტებზე  დაკვირვება  და  ამოცნობა.
4 დეკემბერი
ესეს   ტიპები;
  დახასიათებითი  ესე.
ქარ.XI.10  მოსწავლე  წერს  სხვადასხვა  სახის  ესეს, რომელშიც  პირად  ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე    დაყრდნობით მსჯელობს  მოცემული  თემის  პრობლემების  შესახებ.მოცემული თემის  ირგვლივ  მოიძიებს,აფასებს და  შეარჩევს  შესაბამის  წყაროებს, ლიტერატურულ  პარალელებს.
მასალის  ახსნა. ესეს  ნიმუშებზე  დაკვირვება.  პრაქტიკული  მუშაობა.  ესეს  შექმნა. ნამუშევრის  ანალიზი.
5დეკემბრი
არგუმენტირებული   ესეს  სტრუქტურა
ქარ.XI.10  მოსწავლე  წერს  სხვადასხვა  სახის  ესეს, რომელშიც  პირად  ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე    დაყრდნობით მსჯელობს  მოცემული  თემის  პრობლემების  შესახებ.მოცემული თემის  ირგვლივ  მოიძიებს,აფასებს და  შეარჩევს  შესაბამის  წყაროებს, ლიტერატურულ  პარალელებს.
მასალის  ახსნა. ესეს  ნიმუშებზე  დაკვირვება.  პრაქტიკული  მუშაობა.  ესეს  შექმნა. ნამუშევრის  ანალიზი.
8დეკემბერი
როგორ   ვწეროთ  არგუმენტირებული  ესე.
მოსწავლე  წერს  სხვადასხვა  სახის  ესეს, რომელშიც  პირად  ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე    დაყრდნობით მსჯელობს  მოცემული  თემის  პრობლემების  შესახებ.მოცემული თემის  ირგვლივ  მოიძიებს,აფასებს და  შეარჩევს  შესაბამის  წყაროებს, ლიტერატურულ  პარალელებს.
მასალის  ახსნა. ესეს  ნიმუშებზე  დაკვირვება.  პრაქტიკული  მუშაობა.  ესეს  შექმნა. ნამუშევრის  ანალიზი.
11დეკემბერი
შეპირისპირებითი  დახასიათების  ესე
ქარ.XI.10  მოსწავლე  წერს  სხვადასხვა  სახის  ესეს, რომელშიც  პირად  ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე    დაყრდნობით მსჯელობს  მოცემული  თემის  პრობლემების  შესახებ.მოცემული თემის  ირგვლივ  მოიძიებს,აფასებს და  შეარჩევს  შესაბამის  წყაროებს, ლიტერატურულ  პარალელებს.
მასალის  ახსნა. ესეს  ნიმუშებზე  დაკვირვება.  პრაქტიკული  მუშაობა.  ესეს  შექმნა. ნამუშევრის  ანალიზი.
13დეკემბერი
მხატვრული  ხერხების  გამოყენება  მხატვრულ  ტექსტში;(მეტაფორა,  გაპიროვნება, შედარება,  ალუზია, ალეგორია)
წერისას  იყენებს  მხატვრულ-გამომსახველობით    ხერხებს, რომელთა  საშუალებითაც   უკეთ  წარმოაჩენს  თავის  შემოქმედებით, ესთეტიკურ  დამოკიდებულებას  ტექსტისადმი.
მასალის  ახსნა. პრაქტიკული  სამუშაო  მხატვრული  ხერხების  ამოსაცნობად
15  დეკემბერი
თხზულება, როგორ  ვწეროთ  თხზულება
ქარ.XI.11.მოსწავლე  წერს  რეცენზიას წაკითხულ  წიგნზე  ან  მხატვრულ  ნაწარმოებზე; განიხილავს  წაკითხულ  ტექსტს  პირადი  და  ლიტერატურული  გამოცდილების კონტექსტში.კრიტიკულად  აფასებს,  თუ  რა  იყო  მისთვის  ნაცნობი  და  გასაგები, რა-უცნობი  და  გაუგებარი.
მასალის  ახსნა. სხვადასხვა  ტიპის  თხზულებაზე  დაკვირვება.
18 დეკემბერი
სტილისტიკური  შეცდომები  ტექსტში (ტავტოლოგია, პლეონაზი, კალკი, ატროფია,პარონიმები)
ქარ.XI.13.სხვადასხვა  ტექსტის  შექმნისას  სათანადოდ  იყენებს ფუნქციურ   სტილთა  შესაძლო  მონაცვლეობას  კონტამინაციური    ტექსტის  ფარგლებში, როცა  ერთმანეთს  ენაცვლება    თხრობა, მსჯელობა,  აღწერა.   შეუძლია  თავიდან  აიცილოს  სტილისტური  ხარვეზები.
მასალის  ახსნა. პრაქტიკული სამუშაოები  სტილისტური  ხარვეზების  ამოსაცნობად,
20  დეკემბერი
როგორ  ავიცილოთ  ტავტოლოგიური შეცდომები  და  პლეონაზი    ტექსტის  შექმნისას
ქარ.XI.13.სხვადასხვა  ტექსტის  შექმნისას  სათანადოდ  იყენებს ფუნქციურ   სტილთა  შესაძლო  მონაცვლეობას  კონტამინაციური    ტექსტის  ფარგლებში, როცა  ერთმანეთს  ენაცვლება    თხრობა, მსჯელობა,  აღწერა.   შეუძლია  თავიდან  აიცილოს  სტილისტური  ხარვეზები.
მასალის  ახსნა. პრაქტიკული სამუშაოები  სტილისტური  ხარვეზების  ამოსაცნობად,
21  დეკემბერი

როგორ  ავიცილოთ  კალკი  და  ატროფია   ტექსტის  შექმნისას
ქარ.XI.13.სხვადასხვა  ტექსტის  შექმნისას  სათანადოდ  იყენებს   ენობრივ-ფუნქციურ   სტილთა  შესაძლო  მონაცვლეობას  კონტამინაციური    ტექსტის  ფარგლებში, როცა  ერთმანეთს  ენაცვლება    თხრობა, მსჯელობა,  აღწერა.   შეუძლია  თავიდან  აიცილოს  სტილისტური  ხარვეზები.
მასალის  ახსნა. პრაქტიკული სამუშაოები  სტილისტური  ხარვეზების  ამოსაცნობად,
22  დეკემბერი
პუნქტუაციის  საკითხები(მძიმე, ორწერტილი, ტირე, კითხვისნიშანი და  მრავალწერტილი)
ქარ.XI.13.  ადეკვატურად  იყენებს   მსჯელობისას  ზმნა-შემასმენლის  ფორმებს.  იცის პუნქტუაციის  საკითხები  და  სათანადოდ  იყენებს  წერისას.
პრაქტიკული სამუშაოები    ტექსტში  პუნქტუაციური  შეცდომების  ამოსაცნობად.
25 დეკემბერი
მძიმის  გამოყენება  წინადადებაში
ქარ.XI.13.  ადეკვატურად  იყენებს   მსჯელობისას  ზმნა-შემასმენლის  ფორმებს.  იცის პუნქტუაციის  საკითხები  და  სათანადოდ  იყენებს  წერისას.
პრაქტიკული სამუშაოები    ტექსტში  პუნქტუაციური  შეცდომების  ამოსაცნობად.
27  დეკემბერი

შემაჯამებელი  მეცადინეობა;  მოსწავლის/მოსწავლეების  რეფლექსიები


28 დეკემბერი



Comments

Popular posts from this blog

თემატური გეგმები

წრეები

სასწავლო პროექტების გეგმები და პრეზენტაციები