სასწავლო ოლიმპიადის პირველი და მეორე ტურისათვის მოსწავლეთა მოსამზადებელი პროგრამა
სასკოლო ოლიმპიადის
I ტურისათვის მოსწავლის/მოსწავლეების
მოსამზადებელი პროგრამა
საჩხერის N 2 საჯარო სკოლა
ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელი თამილა
ხარშილაძე
2017-2018
სასწავლო წელი
|
საქმიანობის ტიპი
|
მიზანი
|
მიღწევის
გზები
|
დრო
|
1
|
ძველი ქართული მწერლობა.
იაკობ ხუცესის „ შუშანიკის წამება“
ტექსტზე მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
26 ოქტომბერი
|
2
|
იოანე საბანისძის „აბო
თბილელის წამება“ ტექსტზე
მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
26 ოქტომბერი
|
3
|
გიორგი მერჩულეს „გრიგოლ
ხანძთელის ცხოვრება“ ტექსტზე
მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
27 ოქტომ
|
4
|
შოთა რუსთაველის
„ვეფხისტყაოსანი „ ტექსტზე მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
2 ნოემბე
|
5
|
მხატვრული
ხერხები მეტაფორა, ეპითეტი , ალეგორია, შედარება, ალუზია.
|
მოსწავლეს
შეუძლია ტექსტში ამოიცნოს
მხატვრული ხერხები, ისაუბროს მათ დანიშნულებაზე მხატვრულ
ნაწარმოებში
|
ღიადაბოლოებიან ტესტებზე
მუშაობა
|
2 ნოემბ
|
6
|
შოთა რუსთაველის
„ვეფხისტყაოსანი „ ტექსტზე მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
3 ნოემბ
|
7
|
სულხან-საბა
ორბელიანი
„სიბრძნე-სიცრუისა“ ტექსტზე
მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
9 ნოემბერ
|
8
|
დავით გურამიშვილი „დავითიანი“ ტექსტზე
მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულება
|
9ნოემბ
|
9
|
ქართველი
რომანტიკოსები. ალექსანდრე ჭავჭავაძის
ლექსები: „ვაჰ, დრონი, დრონი“, „გოგჩა“.
ტექსტებზე მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულებ
|
10 ნოემბ
|
10
|
გრიგოლ ორბელიანი. ლექსები“:
„საღამო გამოსალმებისა“. „იარალის“, „თამარ მეფის სახე ბეთანიის
ეკლესიაში“ და „პასუხი
შვილთა“ ტექსტებზე მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულებ
|
10 ნოემბ
|
11.
|
ნიკოლოზ
ბარათაშვილის ლექსები: „შემოღამება
მთაწმინდაზე“ , „მერანი“ „ხმა
იდუმალი“. „ სულო ბოროტო“,
„რად ჰყვედრი კაცსა“,
„ვპოვე ტაძარი“. ტექსტებზე
მუშაობა
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულებ
|
16 ნოემნ
|
12
|
ქართული რეალიზმი
ილია ჭავჭავაძე „მგზავრის
წერილები“, „ბედნიერი ერი“,“პასუხის პასუხი“,
„კაცია ადამიანი?!”
|
მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და
გაანალიზოს სხვადასხვა პერიოდის
ტექსტები;მათში ასახულ ინფორმაცია, თემები და პრობლემატიკა;გაანალიზოს მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტის
ელემენტები , შეუძლია მისი ინტერპრეტაცია
|
ტექსტის კითხვა კომენტარებით; ტესტური დავალების
შესრულებ
|
17 ნოემბ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ოლიმპიადებისა და კონკურსების II ტურისათვის მოსწავლის/მოსწავლეების მომზადების
სამუშაო
გეგმა
ქართულ ენასა
და ლიტერატურაში
საჩხერის N2 საჯარო
სკოლა
მასწავლებელი თამილა
ხარშილაძე
2017-2018 სასწავლო
წელი
საქმიანობის
ტიპი
|
მიზანი
|
მიღწევის
გზები
|
დრო
|
ფუნქციური
სტილები:
ა) წიგნური
ფუნქციური სტილები
*პუბლიცისტური
*ოფიციალურ-საქმიანი
ბ)სასაუბრო
სტილი
|
ქარ.XI.9.
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული
ნაწარმოების ანალიზს დაწერა.
განსაზღვრავს ნაწარმოების თემასა
და იდეას. არჩევს
წიგნურ ფუნქციურ სტილებს;
|
მასალის ახსნა.
სხვადასხვა ტიპის ტექსტებზე
დაკვირვება და ამოცნობა.
|
1დეკემბერი
|
წერისათვის
მომზადება და წერის
სწავლება
ა)პრინციპები, რომელიც ნებისმიერ
ტექსტზე მუშაობისას გამოგვადგება;
ბ)წერის პროცესის ანალიზი;
|
აანალიზებს
ტექსტს მხატვრულ- გამომსახველობით
თვალსაზრისით,როგორ ქმნის ავტორი
თხრობაში განწყობას, პერსონაჟთა სახეებს, რამდენად ეფექტურია
ნაწარმოების სტილი და ენა.
აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს
ისტორიულ კონტექსტთან.
|
მასალის ახსნა.
სხვადასხვა ტიპის ტექსტებზე
დაკვირვება და ამოცნობა.
|
4 დეკემბერი
|
ესეს ტიპები;
დახასიათებითი ესე.
|
ქარ.XI.10 მოსწავლე
წერს სხვადასხვა სახის
ესეს, რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული
თემის პრობლემების შესახებ.მოცემული თემის ირგვლივ
მოიძიებს,აფასებს და შეარჩევს შესაბამის
წყაროებს, ლიტერატურულ პარალელებს.
|
მასალის ახსნა.
ესეს ნიმუშებზე დაკვირვება.
პრაქტიკული მუშაობა. ესეს
შექმნა. ნამუშევრის ანალიზი.
|
5დეკემბრი
|
არგუმენტირებული ესეს
სტრუქტურა
|
ქარ.XI.10 მოსწავლე
წერს სხვადასხვა სახის
ესეს, რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული
თემის პრობლემების შესახებ.მოცემული თემის ირგვლივ
მოიძიებს,აფასებს და შეარჩევს შესაბამის
წყაროებს, ლიტერატურულ პარალელებს.
|
მასალის ახსნა.
ესეს ნიმუშებზე დაკვირვება.
პრაქტიკული მუშაობა. ესეს
შექმნა. ნამუშევრის ანალიზი.
|
8დეკემბერი
|
როგორ ვწეროთ არგუმენტირებული ესე.
|
მოსწავლე
წერს სხვადასხვა სახის
ესეს, რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული
თემის პრობლემების შესახებ.მოცემული თემის ირგვლივ
მოიძიებს,აფასებს და შეარჩევს შესაბამის
წყაროებს, ლიტერატურულ პარალელებს.
|
მასალის ახსნა.
ესეს ნიმუშებზე დაკვირვება.
პრაქტიკული მუშაობა. ესეს
შექმნა. ნამუშევრის ანალიზი.
|
11დეკემბერი
|
შეპირისპირებითი
დახასიათების ესე
|
ქარ.XI.10 მოსწავლე
წერს სხვადასხვა სახის
ესეს, რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული
თემის პრობლემების შესახებ.მოცემული თემის ირგვლივ
მოიძიებს,აფასებს და შეარჩევს შესაბამის
წყაროებს, ლიტერატურულ პარალელებს.
|
მასალის ახსნა.
ესეს ნიმუშებზე დაკვირვება.
პრაქტიკული მუშაობა. ესეს
შექმნა. ნამუშევრის ანალიზი.
|
13დეკემბერი
|
მხატვრული
ხერხების გამოყენება მხატვრულ
ტექსტში;(მეტაფორა, გაპიროვნება,
შედარება, ალუზია, ალეგორია)
|
წერისას იყენებს მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს, რომელთა საშუალებითაც უკეთ
წარმოაჩენს თავის შემოქმედებით, ესთეტიკურ დამოკიდებულებას ტექსტისადმი.
|
მასალის ახსნა.
პრაქტიკული სამუშაო მხატვრული
ხერხების ამოსაცნობად
|
15 დეკემბერი
|
თხზულება,
როგორ ვწეროთ თხზულება
|
ქარ.XI.11.მოსწავლე წერს
რეცენზიას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე; განიხილავს წაკითხულ
ტექსტს პირადი და ლიტერატურული გამოცდილების კონტექსტში.კრიტიკულად აფასებს,
თუ რა იყო მისთვის ნაცნობი
და გასაგები, რა-უცნობი და გაუგებარი.
|
მასალის ახსნა.
სხვადასხვა ტიპის თხზულებაზე
დაკვირვება.
|
18 დეკემბერი
|
სტილისტიკური
შეცდომები ტექსტში (ტავტოლოგია, პლეონაზი,
კალკი, ატროფია,პარონიმები)
|
ქარ.XI.13.სხვადასხვა ტექსტის
შექმნისას სათანადოდ იყენებს ფუნქციურ სტილთა
შესაძლო მონაცვლეობას კონტამინაციური ტექსტის
ფარგლებში, როცა ერთმანეთს ენაცვლება თხრობა, მსჯელობა, აღწერა.
შეუძლია თავიდან აიცილოს
სტილისტური ხარვეზები.
|
მასალის ახსნა.
პრაქტიკული სამუშაოები სტილისტური ხარვეზების
ამოსაცნობად,
|
20 დეკემბერი
|
როგორ ავიცილოთ
ტავტოლოგიური შეცდომები და პლეონაზი
ტექსტის შექმნისას
|
ქარ.XI.13.სხვადასხვა
ტექსტის შექმნისას სათანადოდ
იყენებს ფუნქციურ სტილთა შესაძლო
მონაცვლეობას კონტამინაციური ტექსტის
ფარგლებში, როცა ერთმანეთს ენაცვლება
თხრობა, მსჯელობა, აღწერა. შეუძლია
თავიდან აიცილოს სტილისტური
ხარვეზები.
|
მასალის ახსნა. პრაქტიკული სამუშაოები სტილისტური
ხარვეზების ამოსაცნობად,
|
21 დეკემბერი
|
|
როგორ ავიცილოთ
კალკი და ატროფია
ტექსტის შექმნისას
|
ქარ.XI.13.სხვადასხვა
ტექსტის შექმნისას სათანადოდ
იყენებს ენობრივ-ფუნქციურ სტილთა
შესაძლო მონაცვლეობას კონტამინაციური ტექსტის
ფარგლებში, როცა ერთმანეთს ენაცვლება
თხრობა, მსჯელობა, აღწერა. შეუძლია
თავიდან აიცილოს სტილისტური
ხარვეზები.
|
მასალის ახსნა. პრაქტიკული სამუშაოები სტილისტური
ხარვეზების ამოსაცნობად,
|
22 დეკემბერი
|
|
პუნქტუაციის საკითხები(მძიმე, ორწერტილი, ტირე, კითხვისნიშანი
და მრავალწერტილი)
|
ქარ.XI.13. ადეკვატურად იყენებს
მსჯელობისას ზმნა-შემასმენლის ფორმებს.
იცის პუნქტუაციის საკითხები და სათანადოდ იყენებს
წერისას.
|
პრაქტიკული სამუშაოები ტექსტში
პუნქტუაციური შეცდომების ამოსაცნობად.
|
25 დეკემბერი
|
|
მძიმის გამოყენება
წინადადებაში
|
ქარ.XI.13. ადეკვატურად იყენებს
მსჯელობისას ზმნა-შემასმენლის ფორმებს.
იცის პუნქტუაციის საკითხები და სათანადოდ იყენებს
წერისას.
|
პრაქტიკული სამუშაოები ტექსტში
პუნქტუაციური შეცდომების ამოსაცნობად.
|
27 დეკემბერი
|
|
შემაჯამებელი მეცადინეობა; მოსწავლის/მოსწავლეების რეფლექსიები
|
|
|
28 დეკემბერი
|
Comments
Post a Comment