წრეები


         ლიტერატურის  მოყვარულთა   წრე   „მკითხველი“   

წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება   --    -   2017-2018  სასწავლო წლის მეორე სემესტრში   ილია  ჭავჭავაძის  სახელობის   საჩხერის  N2  საჯარო  სკოლაში   შეიქმნა ლიტერატურის  მოყვარულთა    წრე  „მკითხველი“, რომელშიც  გაერთიანებულია   VIII  კლასის   5 მოსწავლე. წრე ტარდება კვირაში   ერთჯერ, ხუთშაბათს , მეექვსე   გაკვეთილის  შემდეგ .   წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზროვნო, ასევე წერისა და კითხვის უნარების განვითარებას.   

 

რესურსები:  1. მხატვრული  ლიტერატურა:  ქართველ  და  უცხოელ მწერალთა  ნაწარმოებები, 2.კომპიუტერი, 3.მხატვრული  ფილმები, 4.დაფა, 5.ცარცი, 6.მარკერი, 7.ფორმატი, 8.ფერადი  ფანქრები,   9.წაკითხული  ნაწარმოების დასურათება, 10.დისკუსი 11.წიგნის ირგვლივ .შექმნილი/მოძიებული მასალების (ილუსტრაციები, პლაკატები) გამოფენა.  12.წებოვანი  ფურცლები, 13.ტესტები, 14.სლაიდები.


თემატიკა, მუშაობის პროფილი, მისი   აქტუალურობა  და მნიშვმელობა---
 ლიტერატურული წრე  მოსწავლეებს ეხმარება იმაში,  რომ მათ მეტი შეიტყონ სხვადასხვა ტიპისჟანრისა და სტილის ტექსტების შესახებ  და ასევე  შეაფასონ საკუთარი შესაძლებლობებირამდენად შეუძლიათ ზეპირად გადმოსცენ წაკითხულით აღძრული განცდებიშთაბეჭდილებებიგანწყობა.
ლიტერატურულ წრეში მოსწავლეთა მცირე ჯგუფები ერთსა და იმავე ვადებში კითხულობენ წიგნს და რეგულარულად განიხილავენ უკვე წაკითხულ ცალკეულ ეპიზოდს, მონაკვეთს. მათ შეუძლიათ თავად გადაწყვიტონ, ერთსა და იმავე წიგნს წაიკითხავენ თუ სხვადასხვა წიგნს ერთსა და იმავე თემაზე. მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები დაასრულებენ წიგნის კითხვას, მოეწყობა დისკუსია.ლიტერატურის მოყვარულთა  წრის  მუშაობის აქტუალურობას  განაპირობებს, ის, რომ  თანამედროვე  ტექნოლოგიებმა მოზარდი ჩამოაშორა  წიგნს, წრეზე  მოსწავლეები  გაეცნობიან ქართულ   და  მსოფლიო  ლიტერატურის  ნიმუშებს  აქტუალურ  საკითხებზე. შეეჩვევიან  პრობლემის  გამოკვეთას და  გამოიმუშავებენ არგუმენტირებული მსჯელობის უნარს.

 შეფასება
 შეფასდება მხატვრული ტექსტის ანალიზისა და შეფასების,  პრეზენტაციის უნარი.

 მეთოდური მითითება
სასურველია, მასწავლებელმა მოსწავლეებს არდადეგებზე შესთავაზოს წასაკითხი წიგნების ჩამონათვალი; თუ ლიტერატურულ წრეში სასწავლო პროცესის დროს კითხულობენ წიგნს, მასწავლებელმა უნდა განუსაზღვროს მოსწავლეებს კითხვისთვის საჭირო დრო.

კავშირი სხვა საგნებთან
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება.

                                                წრის  წევრები:                              
ბუსხრიკიძე  ანი                                             
სავანელი  ელენე
სივსივაძე  მარი
ხითარიშვილი  თამარ
მაჭარაშვილი  ანი                                             
    

         
.





        ლიტერატურის  მოყვარულთა  
                  წრე   „მკითხველი“   
              
                            პროგრამა

     


  



საქმიანობის ტიპი
მიზანი
მიღწევის გზები
რესურ-
სები
დრო
1
რიჩარდ   ბახი--„თოლია  ჯონათან  ლივინგსტონი „
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების  გაკეთება.
რიჩარდ ბახის  „თოლია ჯონათან ლივინგსტ-
ონის“დასუ-
რათებული ვიდეო-რგოლის  ნახვა.
19იანვარი



14-15საათი
2.
ჯემალ  ქარჩხაძე -„იგი“
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების  გაკეთებ
ვიდეო სლა-
იდები.
ნახატები.

ლიტრატურ-
ათ  მცოდნეთა  ნაშრომები

ნაწარმოების
დასურათება

26 იანვარი


14-15საათი
3
ვაჟა-ფშაველა  „ალუდა ქეთელაური
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ლიტრატურ-
ათ  მცოდნეთა  ნაშრომები.
მხატვრული
ფილმი  „ვედ-
რება“


2 თებერვალ


14-15საათი
4
საუბრები   ნაწარმოებებზე
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

ჩანაწერების 
მიმოხილვა,
აზრების  გაზიარება.
ლიტრატურ-
ათ  მცოდნეთა  ნაშრომები.
კრიტიკული
ჩანაწერები
9 თებერვალი

14-15საათი
5.
 „ჩემი  პოზიცია“
დებატები  ნაწარმოებებში  წამოჭრილ  პრობლემაზე. 
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

დისკუსია

16 თებერვალი


14-15საათი
6






7
ო,ჰენრი--„საშობაო  საჩუქარი“
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოების  მიხედვით
 გადაღებული
ფილმის  ნახვა.
28 თებერვალი




14-15საათი

8
გოდერძი ჩოხელი  „ბებო“
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოების
დასურათება.
მსგავს  თემაზე გადაღებული

ფილმის 
ნახვა
2მარტი


14-15საათი








9
ნოდარ  დუმბაძე  „მე, ბებია,  ილიკო  და  ილარიონი“
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოებ-
ის  მიხედვით

გადაღებული
ფილმის  ნახვა
16 მარტი


14-15საათი

10
„სიკეთე  გადამდებია“ დიალოგი
ნაწარმოებების  მიხედვით
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
დისკუსია
გამოჩენილ  ადამიანთა
მოსაზრებები,
გამონათქვამე-
ბი

27 მარტი


14-15საათი

11
პროსპერ მერიმე  „მატეოს  ფალკონე“
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
წიგნი „მატეოს
ფალკონე“.
წიგნის დასურათება
5 აპრილი

14-15საათი



12
ნიკალაი  გოგოლი  „ტარას  ბულბა“
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ფილმის  ნახვა.

ნაწარმოების
დასურათება
13  აპრილი



14-15საათი

13
ალექსანდრე  ყაზბეგი  „ხევის ბერი გოჩა“
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
მხატვრული
ფილმის „ხევის
ბერი  გოჩა“
ნახვა

20 აპრილ



14-15საათი

14
აკაკი  წერეთელი „გამზრდელი“
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოების

დასურათება
27 აპრილ




14-15საათი


15
„ვის  ეკისრება   პასუხისმგებლობა“ დებატები  ნაწარმოებების  მიხედვით
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
დისკუსია

4 მაისი



14-15საათი



16
ო,ჰენრი--„უკანასკნელი ფოთოლი“
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.


ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოების

დასურათება
11მაისი





14-15საათი

17
გოდერძი  ჩოხელი  „მოხევის  სადღეგრძელო“
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოების  დასურათება.
18 მაისი

14-15საათი

18
  „როგორ  ვიცხოვროთ“ დებატები  ნაწარმოებების ირგვლივ
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
დისკუსია

25 მაისი


14-15საათი

19
მარკ  ტვენი  „ჰეკლბერი  ფინის   თავგადასავალი“
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
ნაწარმოების
დასურათება.
1ივნისი



14-15საათი

20
გიორგი  ლეონიძე  „მარიტა“
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.

ნაწარმოების  წაკითხვა  და  გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
მხატვრული
ფილმის
„ნატვრის  ხის“ ნახვა
5ივნისი


14-15საათი

21
„როგორ  ვებრძოლოთ  ძალადობას“  საუბრები ნაწარმოებების  ირგვლივ
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
დისკუსია

12ივნისი


14-15საათი




















ქართული   ენის   წრე
                               „ჩვენი  ენა  ქართული“




2017-2018  სასწავლო წლის მეორე სემესტრში   ილია  ჭავჭავაძის  სახელობის   საჩხერის  N2  საჯარო  სკოლაში   შეიქმნა ქართული  ენის წრე  „ჩვენი  ენა  ქართული“ რომელშიც  გაერთიანებულია   VI კლასის   14  მოსწავლე. წრე ტარდება კვირაში   ერთჯერ, ოთხშაბათს  მეექვსე   გაკვეთილზე.   წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზროვნო, ასევე წერისა და კითხვის უნარების განვითარებას. 

წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება  - საჩხერის  N2  საჯარო სკოლაში  ჩამოყალიბდა ქართული ენის გრამატიკის   შესწავლის მსურველთა წრე ,, ჩვენი  ენა  ქართული“.   წრე  მოსწავლეთა ინტერესების გათვალისწინებით იქნა შერჩეული.
            თემატიკა წრის მუშაობის პროფილი მისი ჩამოყალიბების მიზანი აქტუალურობა და მნიშვნელობა
            წრის მუშაობის პროფილი -  წრე   ითვალისწინებს ქართული ენის გრამატიკის შესწავლას სიღრმისეულად, გათვალისწინებული იქნება მოსწავლეთა ინდივიდუალური საჭიროებები და ასაკობრივი თავისებურებები.
წრის შექმნის მიზანია --  ქართული ენის გრამატიკის უკეთ შესწავლა და პრაქტიკაში გამოყენება, სწორი უნარ-ჩვევების დაუფლება, ქართული ენის გრამატიკისადმი მოსწავლეთა ინტერესის გაღრმავება, მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდა სასწავლო პროცესში, მოსწავლეთა მოტივაცის ამაღლება, ასევე  მოსწავლეთა შორის თანამშრომლობითი უნარების განვითარების ხელშეწყობა.
მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით,ქართულ ენაში ფოკუსირებული სწავლება,საწრეო მუშაობა საჭიროა მოსწავლეთათვის იმისათვის,რათა მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ გრამატიკაში,რაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების საწინდარი გახდება.გარკვეული წლებია,ქართული ენა ლიტერატურასთან კომბინირებულად ისწავლება,მოსწავლეებს ცალკე არ აქვთ გრამატიკის სახელმძღვანელო,ამიტომ ბუნებრივია,თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით მშობლიური ენის გრამატიკას,აუცილებლად წაადგებათ.,რამეთუ საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ ქართული ენის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა.მაგ:მეტყველების ნაწილები და მათი მართლწერის საკითხები,სახელთა ბრუნება და მასთან დაკავშირებული საკითხები,ზედსართავი სახელების ხარისხის ფორმების წარმოება და ..
 წრის შექმნის აქტუალობა  განაპირობა  კერძოდ იმან, რომ ქართული ენის გრამატიკა სკოლაში სიღრმისეულად არ ისწავლება, ეროვნული სასწავლო გეგმა არ ითვალისწინებს გრამატიკის ცალკე დისციპლინად შესწავლას, არ არის გამოყოფილი ენა და ლიტერატურა, რაც მნიშვნელოვან პრობლემას ქმნის შემდგომ გრამატიკული საკითხების პრაქტიკაში გამოყენების თვალსაზრისით, მოსწავლეებმა სიღრმისეულად არ იციან ქართული ენის გრამატიკა, ეს პრობლემა თავს იჩენს ზედა საფეხურზე  .  მოსწავლეებს  უჭირთ  წერის  ნორმების  დაცვა.




თემები, აქტივობები, სწავლისა და სწავლების  მეთოდები
ზემოთ ჩამოთვლილი განსახილველი თემების ახსნისა და გაგების პროცესში გამოყენებული იქნება შემდეგი  აქტივობები:
-პრაქტიკული მეცადინეობები;
-პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
-დემონსტრირების მეთოდი;
- ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები; სიმულაციური თამაშები
-დისკუსიები, ჯგუფური, ინდივიდუალური მუშაობები,
-აქტივობები კრიტიკული აზროვნების განვითარებისთვის , სტრატეგია 3, 2, 1, ვენის დიაგრამა ,   და

 რესურსები

წრის წარმატებული მუშაობისთვის სკოლას გააჩნია შემდეგი რესურსები: საკლასო ოთახი, დაფა,  მერხები  , კომპიუტერი, ბიბლიოთეკა, დიაგრამები,  სქემები, მოსწავლეთა მიერ შექმნილი  თვალსაჩინოებები, აქტივობის  ბარათები.







                                                   წრის  წევრები:

1.აბრამიშვილი  გიორგი                                
2.აბრამიშვილი  ბარბარე
3. გელბახიანი  ნატა
4.გაბაძე  ანა
5.გრძელიშვილი  მარიამ
6.დეკანოიძე  ნანუკა
7.დუშუაშვილი მარიამ
8.თოდაძე  თენგიზი
9.იაკობიძე  ნინი
10.კაპანაძე  ლიკა
12.ნოზაძე  ირაკლი
13.სამხარაძე  ნინო
14.ცარციძე   ანი
15.ჭიღლაძე  ნინო
16. ფხალაძე  მარიამ
წრის       ხელმძღვანელი-----ქართული  ენისა  და  ლიტერატურის 
   მასწავლებელი     თამილა   ხარშილაძე


                    წრის   პროგრამა

საქმიანობის  ტიპი
მიზანი
მიღწევის
გზები
რესურსი
დრო

ქართული  ენის შემადგენელი  ნაწილები, რას  შეისწავლის  მორფოლოგია
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

ჯგუფური, ინდივიდუალური მუშაობები,
სქემები და  დიაგრამები
25.იანვარი

  არსებითი    სახელის  ჯგუფები, არსებითი  სახელის  ბრუნვა,  მართლწერის  საკითხები   არსებით  სახელთან  დაკავშირებით
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
დემონსტრირების მეთოდი;
ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები;

აქტივობის ბარათები,
1თებერვალი

როგორ ვწეროთ უკეთესად. საკუთარი სახელებისა  და გვარების მართლწერის საკითხები

საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
  პრაქტიკული  სავარჯიშოები ანალიზისათვის.
მოსწავლეთა  მიერ  შექმნილი  თვალსაჩინოება.
8თებერვალი

  ზედსართავი  სახელი,მართლწერის  საკითხები  ზედსართავ  სახელთან  დაკავშირებით
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

-პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

სქემები და  დიაგრამები
15თებერვალი

როგორ ვწეროთ უკეთესად.პირველადი  და  წარმოქმნილი  ზედსართავი  სახელების  მართლწერა
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
-პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

მოსწავლეთა  მიერ  შექმნილი  თვალსაჩინოება
20თებერვალი

რიცხვითი  სახელი, რიცხვითი  სახელების ჯგუფები
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

დემონსტრირების მეთოდი;
ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები;

აქტივობის ბარათები,
1მარტი

როგორ ვწეროთ უკეთესად. მართლწერის  საკითხები  რიცხვით  სახელებთან.
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

მოსწავლეთა  მიერ  შექმნილი  თვალსაჩინოება
15მარტი

ნაცვალსახელი, ნაცვალსახელის  ჯგუფები.
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

აქტივობის ბარათები,
22მარტი

როგორ ვწეროთ უკეთესად.მართლწერის საკითხები  ნაცვალსახელებთან
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

მოსწავლეთა  მიერ  შექმნილი  თვალსაჩინოება
29მარტი

თანდებული.მართლწერის  საკითხები  თანდებულთან.
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

დემონსტრირების მეთოდი;
ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები;

აქტივობის ბარათები,
5აპრილი

ნაწილაკი, მართლწერის  საკითხები  ნაწილაკთან.
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

აქტივობის ბარათები,
12აპრილი

კომპოზიტები.ფუძეგაორკეცებული  და  ნაირფუძიანი  კომპოზიტები
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

სქემები და  დიაგრამები
19აპრილი

მართლწერის  საკითხები  კომპოზიტებთან
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

დემონსტრირების მეთოდი;
ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები;

აქტივობის ბარათები,
26აპრილი

სიტყვის  შემოკლება  და  შემოკლებით  დაწერა
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და აღქმა;
რთული არჩევანის გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

აქტივობის ბარათები,
3მაისი

ზმნა, ზმნის  რაობა
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

სქემები და  დიაგრამები
10მაისი

სერიები  და  მწკრივები.
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
დემონსტრირების მეთოდი;
ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები;

სქემები და  დიაგრამები
17მაისი







მართლწერის  საკითხები  სერიებთან  და მწკრივებთან
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება, განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.

პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

აქტივობის ბარათები,
24მაისი

პირი  და რიცხვი, მართლწერის  საკითხები  პირის  ნიშნებთან  დაკავშირენით
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
პრაქტიკული დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;

სქემები და  დიაგრამები
31მაისი

შემაჯამებელი  მუშაობა



7ივნისი
















Comments

Popular posts from this blog

თემატური გეგმები

სასწავლო პროექტების გეგმები და პრეზენტაციები