წრეები
ლიტერატურის მოყვარულთა წრე „მკითხველი“
წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება -- - 2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში ილია ჭავჭავაძის სახელობის საჩხერის N2 საჯარო სკოლაში შეიქმნა ლიტერატურის მოყვარულთა წრე „მკითხველი“, რომელშიც გაერთიანებულია VIII კლასის 5 მოსწავლე. წრე ტარდება კვირაში ერთჯერ, ხუთშაბათს , მეექვსე გაკვეთილის შემდეგ . წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზროვნო, ასევე წერისა და კითხვის უნარების განვითარებას.
რესურსები: 1. მხატვრული ლიტერატურა:
ქართველ და უცხოელ მწერალთა ნაწარმოებები, 2.კომპიუტერი, 3.მხატვრული ფილმები, 4.დაფა, 5.ცარცი, 6.მარკერი,
7.ფორმატი, 8.ფერადი ფანქრები, 9.წაკითხული
ნაწარმოების დასურათება,
10.დისკუსია 11.წიგნის ირგვლივ .შექმნილი/მოძიებული მასალების (ილუსტრაციები, პლაკატები) გამოფენა. 12.წებოვანი
ფურცლები, 13.ტესტები, 14.სლაიდები.
თემატიკა,
მუშაობის პროფილი, მისი აქტუალურობა და მნიშვმელობა---
ლიტერატურული წრე მოსწავლეებს ეხმარება იმაში, რომ მათ მეტი შეიტყონ სხვადასხვა ტიპის, ჟანრისა და სტილის ტექსტების შესახებ და ასევე შეაფასონ საკუთარი შესაძლებლობები, რამდენად შეუძლიათ ზეპირად გადმოსცენ წაკითხულით აღძრული განცდები, შთაბეჭდილებები, განწყობა.
ლიტერატურულ წრეში მოსწავლეთა მცირე ჯგუფები ერთსა და იმავე ვადებში კითხულობენ წიგნს და რეგულარულად განიხილავენ უკვე წაკითხულ ცალკეულ ეპიზოდს, მონაკვეთს. მათ შეუძლიათ თავად გადაწყვიტონ, ერთსა და იმავე წიგნს წაიკითხავენ თუ სხვადასხვა წიგნს ერთსა და იმავე თემაზე. მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები დაასრულებენ წიგნის კითხვას, მოეწყობა დისკუსია.ლიტერატურის მოყვარულთა წრის
მუშაობის აქტუალურობას
განაპირობებს, ის, რომ თანამედროვე ტექნოლოგიებმა მოზარდი ჩამოაშორა წიგნს, წრეზე მოსწავლეები
გაეცნობიან ქართულ და
მსოფლიო ლიტერატურის ნიმუშებს
აქტუალურ საკითხებზე.
შეეჩვევიან პრობლემის გამოკვეთას და
გამოიმუშავებენ არგუმენტირებული მსჯელობის უნარს.
შეფასება
შეფასდება მხატვრული ტექსტის ანალიზისა და შეფასების, პრეზენტაციის უნარი.
მეთოდური მითითება
სასურველია, მასწავლებელმა მოსწავლეებს არდადეგებზე შესთავაზოს წასაკითხი წიგნების ჩამონათვალი; თუ ლიტერატურულ წრეში სასწავლო პროცესის დროს კითხულობენ წიგნს, მასწავლებელმა უნდა განუსაზღვროს მოსწავლეებს კითხვისთვის საჭირო დრო.
კავშირი სხვა საგნებთან
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება.
წრის წევრები:
ბუსხრიკიძე ანი
სავანელი ელენე
სივსივაძე მარი
ხითარიშვილი თამარ
მაჭარაშვილი ანი
.
ა
ლიტერატურის მოყვარულთა
წრე
„მკითხველი“
პროგრამა
საქმიანობის ტიპი
|
მიზანი
|
მიღწევის გზები
|
რესურ-
სები
|
დრო
|
||||
1
|
რიჩარდ ბახი--„თოლია ჯონათან
ლივინგსტონი „
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება.
|
რიჩარდ ბახის
„თოლია ჯონათან ლივინგსტ-
ონის“დასუ-
რათებული ვიდეო-რგოლის ნახვა.
|
19იანვარი
14-15საათი
|
|||
2.
|
ჯემალ ქარჩხაძე
-„იგი“
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთებ
|
ვიდეო სლა-
იდები.
ნახატები.
ლიტრატურ-
ათ მცოდნეთა ნაშრომები
ნაწარმოების
დასურათება
|
26 იანვარი
14-15საათი
|
|||
3
|
ვაჟა-ფშაველა
„ალუდა ქეთელაური
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ლიტრატურ-
ათ მცოდნეთა ნაშრომები.
მხატვრული
ფილმი „ვედ-
რება“
|
2 თებერვალ
14-15საათი
|
|||
4
|
საუბრები
ნაწარმოებებზე
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ჩანაწერების
მიმოხილვა,
აზრების გაზიარება.
|
ლიტრატურ-
ათ მცოდნეთა ნაშრომები.
კრიტიკული
ჩანაწერები
|
9 თებერვალი
14-15საათი
|
|||
5.
|
„ჩემი პოზიცია“
დებატები
ნაწარმოებებში წამოჭრილ პრობლემაზე.
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
დისკუსია
|
16 თებერვალი
14-15საათი
|
||||
6
|
||||||||
7
|
ო,ჰენრი--„საშობაო საჩუქარი“
|
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
იდეებისა და აზრის
ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
სხვადასხვა ჯგუფთან
ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
საერთო მიზნების
მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოების
მიხედვით
გადაღებული
ფილმის ნახვა.
|
28 თებერვალი
14-15საათი
|
|||
8
|
გოდერძი ჩოხელი
„ბებო“
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოების
დასურათება.
მსგავს თემაზე
გადაღებული
ფილმის
ნახვა
|
2მარტი
14-15საათი
|
|||
9
|
ნოდარ დუმბაძე „მე, ბებია,
ილიკო და ილარიონი“
|
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
იდეებისა და აზრის
ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
სხვადასხვა ჯგუფთან
ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
საერთო მიზნების
მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოებ-
ის მიხედვით
გადაღებული
ფილმის ნახვა
|
16 მარტი
14-15საათი
|
|||
10
|
„სიკეთე გადამდებია“
დიალოგი
ნაწარმოებების
მიხედვით
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
დისკუსია
|
გამოჩენილ
ადამიანთა
მოსაზრებები,
გამონათქვამე-
ბი
|
27 მარტი
14-15საათი
|
|||
11
|
პროსპერ მერიმე
„მატეოს ფალკონე“
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
წიგნი „მატეოს
ფალკონე“.
წიგნის დასურათება
|
5 აპრილი
14-15საათი
|
|||
12
|
ნიკალაი გოგოლი „ტარას
ბულბა“
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ფილმის ნახვა.
ნაწარმოების
დასურათება
|
13 აპრილი
14-15საათი
|
|||
13
|
ალექსანდრე
ყაზბეგი „ხევის ბერი გოჩა“
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
მხატვრული
ფილმის „ხევის
ბერი გოჩა“
ნახვა
|
20 აპრილ
14-15საათი
|
|||
14
|
აკაკი წერეთელი
„გამზრდელი“
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოების
დასურათება
|
27 აპრილ
14-15საათი
|
|||
15
|
„ვის ეკისრება პასუხისმგებლობა“ დებატები ნაწარმოებების მიხედვით
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
დისკუსია
|
4 მაისი
14-15საათი
|
||||
16
|
ო,ჰენრი--„უკანასკნელი ფოთოლი“
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოების
დასურათება
|
11მაისი
14-15საათი
|
|||
17
|
გოდერძი ჩოხელი „მოხევის
სადღეგრძელო“
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოების
დასურათება.
|
18 მაისი
14-15საათი
|
|||
18
|
„როგორ ვიცხოვროთ“ დებატები ნაწარმოებების ირგვლივ
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
დისკუსია
|
25 მაისი
14-15საათი
|
||||
19
|
მარკ ტვენი „ჰეკლბერი
ფინის თავგადასავალი“
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
ნაწარმოების
დასურათება.
|
1ივნისი
14-15საათი
|
|||
20
|
გიორგი ლეონიძე „მარიტა“
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
ნაწარმოების
წაკითხვა და გაანალიზება
ჩანაწერების
გაკეთება
|
მხატვრული
ფილმის
„ნატვრის
ხის“ ნახვა
|
5ივნისი
14-15საათი
|
|||
21
|
„როგორ ვებრძოლოთ ძალადობას“
საუბრები ნაწარმოებების ირგვლივ
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
დისკუსია
|
12ივნისი
14-15საათი
|
ქართული ენის
წრე
„ჩვენი ენა
ქართული“
2017-2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში ილია
ჭავჭავაძის სახელობის საჩხერის
N2 საჯარო სკოლაში
შეიქმნა ქართული ენის
წრე „ჩვენი ენა ქართული“ რომელშიც გაერთიანებულია VI კლასის 14
მოსწავლე. წრე ტარდება კვირაში
ერთჯერ, ოთხშაბათს მეექვსე გაკვეთილზე.
წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ
არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზროვნო, ასევე წერისა და
კითხვის უნარების განვითარებას.
წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება - საჩხერის N2
საჯარო სკოლაში ჩამოყალიბდა ქართული ენის გრამატიკის შესწავლის მსურველთა წრე ,, ჩვენი ენა
ქართული“. წრე მოსწავლეთა
ინტერესების გათვალისწინებით იქნა შერჩეული.
თემატიკა
წრის მუშაობის პროფილი მისი ჩამოყალიბების მიზანი აქტუალურობა და მნიშვნელობა
წრის
მუშაობის პროფილი - წრე ითვალისწინებს ქართული ენის გრამატიკის
შესწავლას სიღრმისეულად, გათვალისწინებული იქნება მოსწავლეთა ინდივიდუალური
საჭიროებები და ასაკობრივი თავისებურებები.
წრის შექმნის მიზანია -- ქართული ენის
გრამატიკის უკეთ შესწავლა და პრაქტიკაში გამოყენება, სწორი უნარ-ჩვევების
დაუფლება, ქართული ენის გრამატიკისადმი მოსწავლეთა ინტერესის გაღრმავება,
მოსწავლეთა ჩართულობის გაზრდა სასწავლო პროცესში, მოსწავლეთა მოტივაცის ამაღლება,
ასევე მოსწავლეთა შორის თანამშრომლობითი უნარების განვითარების ხელშეწყობა.
მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით,ქართულ ენაში ფოკუსირებული სწავლება,საწრეო მუშაობა საჭიროა მოსწავლეთათვის იმისათვის,რათა მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ გრამატიკაში,რაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების საწინდარი გახდება.გარკვეული წლებია,ქართული ენა ლიტერატურასთან კომბინირებულად ისწავლება,მოსწავლეებს ცალკე არ აქვთ გრამატიკის სახელმძღვანელო,ამიტომ ბუნებრივია,თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით მშობლიური ენის გრამატიკას,აუცილებლად წაადგებათ.,რამეთუ საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ ქართული ენის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა.მაგ:მეტყველების ნაწილები და მათი მართლწერის საკითხები,სახელთა ბრუნება და მასთან დაკავშირებული საკითხები,ზედსართავი სახელების ხარისხის ფორმების წარმოება და ა.შ.
წრის შექმნის აქტუალობა განაპირობა კერძოდ
იმან, რომ ქართული ენის გრამატიკა სკოლაში სიღრმისეულად არ ისწავლება, ეროვნული
სასწავლო გეგმა არ ითვალისწინებს გრამატიკის ცალკე დისციპლინად შესწავლას, არ არის
გამოყოფილი ენა და ლიტერატურა, რაც მნიშვნელოვან პრობლემას ქმნის შემდგომ
გრამატიკული საკითხების პრაქტიკაში გამოყენების თვალსაზრისით, მოსწავლეებმა
სიღრმისეულად არ იციან ქართული ენის გრამატიკა, ეს პრობლემა თავს იჩენს ზედა
საფეხურზე . მოსწავლეებს
უჭირთ წერის ნორმების
დაცვა.
თემები,
აქტივობები, სწავლისა და სწავლების მეთოდები
ზემოთ
ჩამოთვლილი განსახილველი თემების ახსნისა და გაგების პროცესში გამოყენებული იქნება
შემდეგი აქტივობები:
-პრაქტიკული
მეცადინეობები;
-პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
-დემონსტრირების
მეთოდი;
-
ვისწავლოთ თამაშით , სახალისო აქტივობები; სიმულაციური თამაშები
-დისკუსიები,
ჯგუფური, ინდივიდუალური მუშაობები,
-აქტივობები
კრიტიკული აზროვნების განვითარებისთვის , სტრატეგია 3, 2, 1, ვენის დიაგრამა ,
და
რესურსები
წრის
წარმატებული მუშაობისთვის სკოლას გააჩნია შემდეგი რესურსები: საკლასო ოთახი,
დაფა, მერხები , კომპიუტერი, ბიბლიოთეკა, დიაგრამები, სქემები, მოსწავლეთა მიერ შექმნილი თვალსაჩინოებები, აქტივობის ბარათები.
წრის
წევრები:
1.აბრამიშვილი გიორგი
2.აბრამიშვილი ბარბარე
3.
გელბახიანი ნატა
4.გაბაძე ანა
5.გრძელიშვილი მარიამ
6.დეკანოიძე ნანუკა
7.დუშუაშვილი
მარიამ
8.თოდაძე თენგიზი
9.იაკობიძე ნინი
10.კაპანაძე ლიკა
12.ნოზაძე ირაკლი
13.სამხარაძე ნინო
14.ცარციძე ანი
15.ჭიღლაძე ნინო
16. ფხალაძე მარიამ
წრის ხელმძღვანელი-----ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელი თამილა
ხარშილაძე
წრის პროგრამა
საქმიანობის
ტიპი
|
მიზანი
|
მიღწევის
გზები
|
რესურსი
|
დრო
|
|
ქართული ენის
შემადგენელი ნაწილები, რას შეისწავლის
მორფოლოგია
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
ჯგუფური,
ინდივიდუალური მუშაობები,
|
სქემები და
დიაგრამები
|
25.იანვარი
|
|
არსებითი სახელის
ჯგუფები, არსებითი სახელის ბრუნვა,
მართლწერის საკითხები არსებით
სახელთან დაკავშირებით
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
დემონსტრირების
მეთოდი;
ვისწავლოთ
თამაშით , სახალისო აქტივობები;
|
აქტივობის ბარათები,
|
1თებერვალი
|
|
როგორ ვწეროთ უკეთესად. საკუთარი სახელებისა და გვარების
მართლწერის საკითხები
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
პრაქტიკული სავარჯიშოები ანალიზისათვის.
|
მოსწავლეთა
მიერ შექმნილი თვალსაჩინოება.
|
8თებერვალი
|
|
ზედსართავი სახელი,მართლწერის საკითხები
ზედსართავ სახელთან დაკავშირებით
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
-პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
სქემები და
დიაგრამები
|
15თებერვალი
|
|
როგორ ვწეროთ უკეთესად.პირველადი
და წარმოქმნილი ზედსართავი
სახელების მართლწერა
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
-პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
მოსწავლეთა
მიერ შექმნილი თვალსაჩინოება
|
20თებერვალი
|
|
რიცხვითი
სახელი, რიცხვითი სახელების ჯგუფები
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
დემონსტრირების
მეთოდი;
ვისწავლოთ
თამაშით , სახალისო აქტივობები;
|
აქტივობის ბარათები,
|
1მარტი
|
|
როგორ ვწეროთ უკეთესად. მართლწერის
საკითხები რიცხვით სახელებთან.
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
მოსწავლეთა
მიერ შექმნილი თვალსაჩინოება
|
15მარტი
|
|
ნაცვალსახელი, ნაცვალსახელის ჯგუფები.
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
აქტივობის ბარათები,
|
22მარტი
|
|
როგორ ვწეროთ უკეთესად.მართლწერის საკითხები ნაცვალსახელებთან
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
მოსწავლეთა
მიერ შექმნილი თვალსაჩინოება
|
29მარტი
|
|
თანდებული.მართლწერის საკითხები
თანდებულთან.
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
დემონსტრირების
მეთოდი;
ვისწავლოთ
თამაშით , სახალისო აქტივობები;
|
აქტივობის ბარათები,
|
5აპრილი
|
|
ნაწილაკი, მართლწერის საკითხები
ნაწილაკთან.
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
აქტივობის ბარათები,
|
12აპრილი
|
|
კომპოზიტები.ფუძეგაორკეცებული და ნაირფუძიანი კომპოზიტები
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
სქემები და
დიაგრამები
|
19აპრილი
|
|
მართლწერის
საკითხები კომპოზიტებთან
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
დემონსტრირების
მეთოდი;
ვისწავლოთ
თამაშით , სახალისო აქტივობები;
|
აქტივობის ბარათები,
|
26აპრილი
|
|
სიტყვის შემოკლება და შემოკლებით დაწერა
|
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
საღი მსჯელობა და
აღქმა;
რთული არჩევანის
გაკეთება და გადაწყვეტილებების მიღება;
სხვადასხვა სისტემას
შორის ურთიერთდამოკიდებულების გააზრება;
ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
აქტივობის ბარათები,
|
3მაისი
|
|
ზმნა, ზმნის
რაობა
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
სქემები და
დიაგრამები
|
10მაისი
|
|
სერიები და მწკრივები.
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
დემონსტრირების
მეთოდი;
ვისწავლოთ
თამაშით , სახალისო აქტივობები;
|
სქემები და
დიაგრამები
|
17მაისი
|
|
მართლწერის
საკითხები სერიებთან და მწკრივებთან
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
მუშაობის ორიგინალობისა
და გამომგონებლობის დემონსტრირება;
ახალი იდეების განვითარება,
განხორციელება და სხვებისთვის გაზიარება;
ახალი და მრავალფეროვანი
პერსპექტივებისთვის ღიაობა და მზაობა;
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
აქტივობის ბარათები,
|
24მაისი
|
|
პირი და რიცხვი,
მართლწერის საკითხები პირის
ნიშნებთან დაკავშირენით
|
საინფორმაციო წიგნიერება
ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა
და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ საკითხებზე საფუძვლიანი წარმოდგენის ქონა.
|
პრაქტიკული
დავალებების თეორიული ასპექტების შესწავლა;
|
სქემები და
დიაგრამები
|
31მაისი
|
|
შემაჯამებელი
მუშაობა
|
7ივნისი
|
Comments
Post a Comment